עלות בניית אתר אינטרנט

שאלת עלות בניית אתר אינטרנט הינה שאלה נפוצה בקרב בעלי עסקים רבים. מדובר בשאלה מורכבת בעלת מספר משתנים וזאת בהתאם לאופי וצרכי האתר. 

מורכבות המחיר של בניית אתרים

יש פעמים ובעלי עסקים שמתקצבים סכום מסוים לבנייה של אתר ומגלים שאותו תקציב אינו מספיק. כאן נוצר מצב שבעלי העסק מתעקשים לשמר על מסגרת תקציבית ולא בעצם מבינים שהוויתור שלהם על רכיבים באתר הינו קריטי ומשמעותי. 

אילו סוגי אתרים יש?

קיימים מספר סוגי אתרים מסורתיים. 

  • אתר תדמית: מדובר על האתר הבסיסי ביותר. סוג של כרטיס ביקור המכיל מספר עמודים ייצוגיים ובו פרטים על העסק ושירותיו, עמוד אודות, עמוד ליצירת קשר ולפעמים עמוד לבלוג או מאמרים. לקוחות המעוניינים באתר תדמית הם כאלו ללא שאיפות לקדמו במרחב הדיגיטלי. 
  • אתר מכירות: אתר בעל כוונה מסחרית ברורה ובו הרצון למכור דרכו מוצרים או שירותים. האתר מחייב אבטחה גבוהה, שירותי סליקה שרת יציב ועוד. 

ישנם אתרי מכירות המהווים בעצם סניף של רשת גדולה ויש אתרי מכירות העומדים בפני עצמם. באתרי מכירות העמודים בפני עצמם חשובה נוכחות בתוצאות החיפוש וכמובן לנסות ולהשיב דרך המכירות את תקציב השיווק שהושקע. 

קיימים מקרים בהם אתרי תדמית הופכים עם הזמן לאתרי מכירות. 

  • אתר פורטפוליו: מדובר על אתרי תדמית להם עיצוב ויזואלי יותר. לרוב מספר העמודים באתר יהיה נמוך או שיהיה מדובר באתר בעל עמוד אחד עם קישורים רבים. סוג אתר זה מתאים לרוב לצלמים, מעצבים, בוני אתרים, אדריכלים ועוד. 
  • בלוג: הבלוג הינו אתר שיכול להכיל אלפי עמודים. עם זאת, מדובר באתר פשוט לפיתוח המתבסס על תבנית קבועה למעט מקרים חריגים בהם ישנו רצון להקים בלוג בהתאמה אישית לצד דרישות בעל האתר. הבלוג יכול לשמש כחלק מאתר תדמית או מכירות. 
  • פורטלים: מדובר לרוב באתרים הכי גדולים. אתרי פורטלים מסודרים סביב קונספט מסוים, דוגמת אירועים, רכב, אוכל אך גם משרתים פונקציות נוספות שיכולות לדרוש שינויים קיצוניים ברמת העיצוב, הפיתוח והמבנה, מה שיביא להקמת אתר בתקציב גבוה. 

כיצד עיצוב אתרים משפיע על מחיר הקמת אתר אינטרנט?

עיצוב אתרים כולל בתוכו גם את חוויית המשתמש, מה שעלול להביא להשפעה משמעותית על מחיר ההקמה. באתרים בהם העיצוב יהיה מאפס או בשינוי של תבניות באופן משמעותי, העלות תהה גבוהה באופן משמעותי. עבודת העיצוב וההטמעה תדרוש זמן רב ואף שימוש במספר אנשי מקצוע. 

כיום אין כמעט חברות לקידום אתרים שאינן מציעות עיצוב אתר אינטרנט רספונסיבי. עיצוב שבעצם מתאים את הגלישה באתר גם על גבי הטלפונים הניידים. גם כאן יש רמות שונות של התאמה לטלפונים הניידים ועל כן חשוב לבחון את הסקיצות השונות שבוני האתרים מציעים לכם. 

מערכות ניהול תוכן

מערכות ניהול תוכן הינן פלטפורמות שעל גביהן בונים את אתר האינטרנט ומעדכנים אותו. כיום ניתן למצוא מספר מערכות לניהול תוכן בשוק הקמת האתרים. 

כיום כבר הרבה פחות מקובל ואף לא משתלם לבנות אתרי אינטרנט שאינם מבוססים על מערכת ניהול תוכן, אלא אם כן מדובר על פורטלים בעלי דרישות מאוד נקודתיות. 

בתחום מערכות ניהול התוכן קיים שוק רחב ובו הרחבות ומודיפיקציות למערכות ניהול תוכן בהן עושים שימוש רב. אי לכך, יכול להיווצר הבדל משמעותי בזמן והמשאבים הנחוצים בכדי ליצור אתרי אינטרנט שונים שלהם בסיס דומה של מערכת ניהול תוכן. מנגד, אם תצטרכו מערכת ניהול תוכן פחות שמישה ייתכן ותצטרכו לשלם עליה יותר. 

איך מערכת ניהול תוכן יכולה להשפיע על קידום אתר האינטרנט?

בחירה במערכת ניהול תוכן משפיעה לא רק על זמן בניית האתר ומחירו אלא גם על הפוטנציאל הקידומי שלו. קחו לדוגמה אתר אינטרנט לו מערכת וורדפרס שפעולה מסוימת בו לוקחת דקה אחת ובאתר ג'ומלה אותה פעולה לוקחת פי שלוש זמן. כעת תכפילו את אותה פעולה עשרות פעמים ותגלו פערי עבודה משמעותיים בין שתי מערכות ניהול תוכן. 

ישנן מערכות ניהול להן מוגבלויות שלא מאפשרות פעולות חשובות ומשמעותיות. מגבלות אלו מביאות את בעלי העסק לא פעם לוותר על שינוי שהוא משמעותי ונחוץ לקידום האתר או שבכדי לבצע את השינוי יש צורך לפנות למפתח שעלות עבודתו תהיה גבוהה מהרגיל.

שרת ואחסון

כל אתר אינטרנט זקוק לדומיין ואחסון. הדומיין הוא כתובת האתר. האחסון מתייחס לבסיס הנתונים של כל אתר הבנוי מסוגים שונים של קבצים. קבצים אלו צריכים "לשבת" פיזית במקום מסוים. חברות לקידום אתרים ממליצות ללקוחות שלהם אחסון על גבי השרתים שלהם, מה שחוסך לבעלי אתר האינטרנט התעסקות בפתיחת חבילת אחסון אצל חברה אחרת. 

קחו בחשבון שאחסון אצל החברה שגם הקימה לכם אותו נותנת לה כוח רב. סכסוך עם חברת קידום האתר יכולה להוביל אותה למחיקה והשבתה שלו בלחיצת כפתור. אי לכך רבים גם ימליצו לכם על הפרדה בין השניים ובכך לדאוג שהדומיין ואחסון האתר יהיו תחת אחריות בעלי האתר. 

חשוב להכיר כי יש חברות לבניית אתרי אינטרנט שאינן מאפשרות לאחסן את האתר במקום אחר אלא רק בשרתים שלהם. הדבר נפוץ לרוב במערכות סגורות כמו וויקס, לייבסיטי, Folyou ועוד. 

נקודות נוספות שחשוב להכיר בכל הנוגע לאחסון אתר האינטרנט:

  • ברוב המקרים אחסון האתר דרך חברה לבניית אתרים יעלה לכם יותר למול העובדה כי הדבר כולל גם שירותי תמיכה. 
  • נכון להיום אחסון מהימן לאתר בסיסי לא צריך לעלות יותר מ-50 ₪ לחודש. כשמדובר על אחסון האתר בחו"ל ניתן למצוא מחירים נמוכים יותר. 
  • חשוב לבדוק לכמה זמן תקפה חבילה משולבת וכמה יעלה לכם השירות בעתיד. 
  • חשוב לכלול בתנאי החוזה סעיף שבו כל קבצי המקור של האתר יעברו ללקוח במידה ויהיה מעוניין להחליף חברה לבניית אתרים. 

שירות נוסף במסגרת הקמת אתר האינטרנט

כחלק מההסכם עליו אתם חותמים בעניין בניית אתר האינטרנט חשוב לבחון האם החברה לבניית האתרים מחויבת להמשיך ולעדכן את האתר ברמה הבסיסית שלו, בין אם, למשל, בשדרוג מערכת ניהול התוכן בכל פעם שקיימת גרסה חדשה, בטיפול בתקלות אבטחה או כל תקלה אחרת שצצה. 

ישנן חברות שידרשו מכם תשלום נוסף בעבור שירותים אלו. לא תמיד דרישה לתשלום נוסף מוכיחה עצמה ברמת השירות והמקצועיות. מדובר באקט מצד אותן חברות בכדי למקסם רווחייהם ועוד דרך בשימור לקוחותיהם לאורך זמן. 

פיתוח של רכיבים נוספים ושדרוגים

היבט נוסף שחשוב לברר נוגע לעלות פיתוח רכיבים או מודלים חדשים עבור אתר האינטרנט שלכם. לא תמיד מדובר על סכומים קבועים ועל כן חשוב לקבל הערכות מחיר עבור רכיבים שונים, בין אם הוספת מודל של גלריה, רשימות תפוצה, הטעמת נגישות ועוד. 

אתר עם תשתית לקידום

אתר עם תשתית לקידום הינו אתר שבו בוצע התאמה מלאה של העמודים הקיימים בו למנועי החיפוש, תגי המטה ושאר הגדרות עבור גוגל. גם אם העבודה איננה כוללת הטמעה בפועל של התגיות, חשוב לוודא שלאתר יש את התשתית שתאפשר ביצוע שינויים בעתיד על ידי מקדם אתרים מקצועי. 

כשמדובר בפרויקט של שדרוג אתר ולא הקמה של אתר אינטרנט מאפס, יש מספר נקודות נוספות שחשוב לקחת בחשבון, דוגמת ביצוע הפניות, התקנה מחדש של גוגל אנליטיקס ועוד. 

הזנת תכנים לאתר האינטרנט

רוב החברות לקידום אתרים יוסיפו סעיף בכל הנוגע לנושא הזנת התוכן. תהה התייחסות כמה דפים יהיו באתר כשיעלה לאוויר וממה דפים אלו יהיו מורכבים. לרוב, הלקוח יהיה זה שמספק את התכנים, כשיש חברות לבניית אתרים המשמשות כמתווכות בין בעל האתר ליוצרי תוכן כתוב. 

על בעל אתר האינטרנט לבדוק האם עלות הזנת התכנים משתלמת לו. אם בעל האתר יודע שבסופו של דבר הוא זה שיצטרך להזין התכנים, חשוב שילמד לעשות זאת באופן עצמאי בצורה יעילה ונכונה. 

בפרויקט של שדרוג אתר רחב שבו מאות עד אלפי עמודים, הזנת התוכן יכולה להפוך להליך ארוך ויקר. במקרה זה כדאי לשקול להעביר המשימה לפרילנסר במקום לשלם תעריף גבוה לחברת בניית האתרים. 

משתלם לשדרג אתרי אינטרנט קיימים?

אין כאן תשובה חד משמעית. עם זאת, עם הטכנולוגיה הקיימת כיום טבעי יהיה לשדרג אתר אינטרנט בכל שלוש שנים וזאת בהתאם להתפתחויות הדפדפנים, גוגל, הלקוחות, הגולשים שלנו ועוד. הדבר הכרחי בשדרוג האתר למול הקידמה ופוטנציאל החדשנות. אסור להישאר מאחור. 

השוואת מחירים

חשוב לבקש מחברות לבניית אתרים תיקי עבודות לאתרים שהקימו בעבר. שם ניתן לבקר ולהתרשם מהאתר ומאלמנטים רבים בו, לבטח אם קיים גם אתר מהתחום שלכם. ניתן כמובן לקבל המלצות מקולגות עליהם אתם סומכים. 

מחיר בסיסי של אתר תדמית

טווח המחירים נחשב לרחב והוא מתחיל מ-2,000 ₪ ויכול להסתיים במחיר של 11 אלף ₪. מה שמשפיע על המחיר כולל פרמטרים של עיצוב בהתאמה אישית לעומת עיצוב על בסיס התבניות הקיימות, מערכת סגורה או פתוחה, האם המחיר כולל כתיבה והזנת תכנים, האם נדרש עיצוב לוגו, מספר עמודי התוכן באתר והוספה של פיצ'רים ותכונות מיוחדים. 

באופן כללי, אתר תדמית בעלות של פחות מ-5,000 ₪ יביא לרוב התפשרות של בעל האתר על איכות הבנייה והעיצוב. אתרי תדמית במחיר של 6,000 ₪ יהיו לרוב אתרי וורדפרס פשוטים על בסיס תבניות מוכנות להן עושים התאמות אישיות. 

ההמלצה היא להיזהר עד מאוד מאתרי תדמית זולים מידי במחירים של 1,500 ₪ ופחות מכך, אלא אם כן מדובר על חברה המייצרת אותם כפס ייצור מהימן. חשוב כמובן לדרוש מכל חברה או בונה אתרים דוגמאות לאתרים שהקימו בעבר. 

מחיר הקמת אתר מסחרי

כאן טווח המחירים רחב הרבה יותר ולו לא מעט משתנים. המחירים הזולים ביותר כוללים כמה אלפי שקלים בודדים ואותם תמצאו אצל חברות שפיתחו בעבר מערכת מוכנה של חנות וירטואלית ועיקר עבודתם היא ברמה העיצובית ובהזנת המצורים. מערכות אלו כוללות את קונימבו, קיוי, איי שופס, אישופ, קאש קאו, שופיפיי ועוד. 

חלק מהחברות לבניית אתרי מסחר מציעות ללקוחותיהם תשלום חודשי קבוע במחירים שנעים בין עשרות למאות שקלים בכל חודש. כאן חשוב לבדוק את ההתחייבות עצמה, לכמה זמן, מה כולל המחיר בדיוק ומה קורה כשרוצים לחדול מאותו תשלום. 

חשוב לזכור שמעבר לאחסון ודומיין אין הוצאות קבועות לאתר אינטרנט. על כן המודל של תשלום חודשי לא תמיד משתלם לטווח הארוך, כשהוא יותר מפתה עבור השלבים הראשונים בהקמת אתר האינטרנט. 

המחירים הגבוהים עבור בניית אתר מסחר דורשים גם פיתוח ועיצוב מורכב הרבה יותר. כאן הדבר מאפשר לכם טווח רחב של שינויים ללא מגבלות רבות. 

מחיר בניית אתר בלוג - מהאפשרות החינמית ועד אתר בעלות של כמה אלפי שקלים

בהקמת בלוג יש לשאול האם הבלוג הוא למטרות פנאי או בלוג לו כוונות מסחריות?

קיימות מערכות רבות להקמת בלוגים בחינם. עבורם אין צורך בשום גורם מקצועי וניתן להעמיד בלוג בתוך דקות ממש. 

כשמדובר בבלוג היושב על דומיין עצמאי ודורש עיצוב והתאמה אישית לרוב יהיה מדובר בעלות של כמה אלפי שקלים. עם זאת, גם בלוג מקצועי ניתן להקים לבד עם מעט סבלנות וידע טכני. ניתן לעשות שימוש בתבניות וורדפרס חינמיות ואף לעשות שימוש במספר תבניות מקצועיות בעלות של 100 עד 200 ₪. 

מחיר בניית פורטלים

הפורטלים הם לרוב אתרים גדולים בהם מורכבות רבה יחד עם התאמות אישיות. מדובר על אתרים בהם הפיתוח יהיה יקר ברוב המקרים למול דרישות נקודתיות של הלקוחות. חשוב למצוא חברה לבניית אתרים לה ניסיון רחב בנושא. 

הקמת פורטל יכול להתחיל מעשרת אלפים שקלים בתור התחלה ולהגיע במקרים אחרים לכדי תקציב רוחבי של מיליון ₪.

נקודות נוספות שחשוב לזכור

  • יש לוודא שבכל אחד מהסעיפים בהסכם העבודה מוגדר ומתומחר בהתאם עד כמה שהדבר ניתן ואפשרי. 
  • עלויות זולות מידי יעלו לכם ביוקר. במיוחד כשמדובר על הקמת אתרים להם מטרות עסקיות מובהקות. אל תתפשרו על איכות החברה שתבנה לכם את האתר גם אם היא דורשת מחיר מעט גבוה אך בצידה איכות וניסיון רב. 
  • שימו לב למה שכתוב באותיות הקטנות ואם המחירים המוצעים אינם מוגזמים או מנופחים מהמקובל. 
  • עשו השוואה למספר הצעות מחיר עוד בטרם ערכתם פגישה פרונטלית על החברות השונות.

מחפשים שירותים דיגיטליים? השאירו פרטים ונחזור אליכם

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
תוכן עניינים
כתבות בנושא
מחפשים שירותים דיגיטליים?
השאירו פרטים ונחזור אליכם