לוגו – סמליל

הסמליל, שבלעז נקרא "לוגו, הוא אלמנט גרפי, איור או עיבוד לטקסט שנוצר ועובד במטרה לסמל ולייצג גורם או מסגרת מסוימת תוך יצירת זהות עם אותו גורם בתודעת הציבור הרחב. 

לרוב, יתלווה לסמליל מלל, כשלפעמים ישולב המלל כחלק מהגרפיקה ויש פעמים וכל הסמליל עצמו יהיה מורכב ממלל בלבד ללא אובייקט גרפי.

את הסמליל ניתן למצוא על גביי נייר מכתבים של ארגון, על מוצרים, מבנים, מדים ובמקומות נוספים דוגמת פלטפורמות דיגיטליות כמו אתרי אינטרנט ובחתימת דואר אלקטרוני.

עקרונות עיצוב

עיצובו הגרפי של הסמליל מהווה חלק מתהליך מיתוג המוצר ולכן על הסמליל לשדר סט ערכים מסוים שיהיה מובן לכלל הצרכנים. כדוגמה ניתן לקחת את סמליל חברת "נייקי" – סמליל ה"סווש" אשר נועד להפוך בתודעת הצרכנים למסר של מהירות ובכך לחברו להצלחה והישגיות.

 

 

הסמליל של "ויקיפדיה" נועד להעביר את הרעיון הנוגע לעבודה שיתופית בינלאומית על מנת ליצור שלם אחד. הסמליל משמש את כלל השפות באנציקלופדיה המקוונת כשהאלמנט שמשתנה הוא הכיתוב מתחת לסמל הכדור בהתאם לשפה.

 

 

דוד טרטקובר שעיצב את הסמליל של תנועת "שלום עכשיו" תיאר את ייחודו באומרו כי מדובר בסמליל ובו "שילוב של שני גופנים. קורן (גופן) ב'שלום' וחיים (גופן) ב'עכשיו'. דבר שהיה מנוגד לכל מה שהתחנכתי עליו בבית הספר לעיצוב באנגליה. החיבור יצר את הזכירות ואת הנוכחות של הסמליל. דווקא החיבור בין אות תנ"כית מסורתית לבין הפונט 'חיים שמן' שזו אות של כותרות בצהרונים, חילונית במובהק, יצר את הקליטות. גם החלוקה לשני צבעים, שחור ואדום, שהם צבעי המהפכה וצבעי הקונסטרוקטיביזם הרוסי, יצרה בולטות שקיימת עד היום בסמל".

עקרונות עיצוב

ישנם מקרים בהם מחליטים לשנות את הסמליל כשהשינוי הינו חלק משינוי נרחב יותר של הארגון עצמו. בין אם מדובר, למשל, על בעלים חדשים, ריענון תדמית, מיזוג חברות ועוד.

שינוי הסמליל כרוך בהשקעה רבה של החלפת נייר המכתבים, מעטפות, אריזות מוצרים וכו', החלפת הסמליל בחזית הארגון, על גבי כלי רכב, בגדי עבודה ומדים והפעלת המיתוג שתדאג להחדיר את הסמליל החדש לתודעת הלקוחות והציבור הרחב.

בהחלפת הסמליל קיים הסיכון כי הוא יביא לבלבול בקרוב הלקוחות ולמצב של חוסר זיהוי. מהלך שעלול להשפיע בצורה שלילית על הארגון. השאיפה היא להתמיד עם סמליל קבוע לאורך שנים. כזה שייחרט בזיכרונם של רבים ויהיה סימן הכר מובהק.

מחפשים שירותים דיגיטליים? השאירו פרטים ונחזור אליכם

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב print
תוכן עניינים
כתבות בנושא
יחסי ציבור

יחסי ציבור הם פעילות הנוגעת לתקשורת המונים. מטרתה להשפיע

מוניטין

המוניטין הוא הרושם הכללי שנוצר על ידי אדם בעיני

מותג

המונח "מותג" מגיע מתחום השיווק והוא בה לתאר חברה,

מחפשים שירותים דיגיטליים?
השאירו פרטים ונחזור אליכם